روز درختکاری
15 اسفند 1402



مراسم درخت کاری چندین سال است که از ۱۵ تا ۲۲ اسفند در ایران برگزار و اهمیت درخت کاری و حفظ حرمت درخت در جامعه در این هفته بسبار گوشزد می‌شود. همه جا شاهد تکرار این فراخوان هستیم اما آیا ما واقعا برای درختان حرمت و ارج قایلیم؟

آن گاه که برای ساخت تاسیسات و جاده درختان را قطع می‌کنیم

آن گاه که برای زیبایی و ساخت ساز‌های بتنی، حیاط مان را از درخت خالی کرده و به باغچه‌های کوچک بسنده می‌کنیم

آری، بسیاری از ما دانسته و نا دانسته صحبت از حرمت درخت و درخت کاری می‌کنیم اما شاید حتا لحظه‌ای فکر نکرده باشیم که چگونه باید درختان را حرمت گذاریم ؟

بیاییم نگاهی دوباره به موضوع کنیم: باور کنیم که می‌توان تمام سال درختان را حرمت گذارد.  آن گاه که نسیم میان برگ ها می‌خزد و آواز باد سر می‌دهد. حتا آن‌گاه که شاخه‌ها بی برگ‌اند و تنها سایه‌ای خشک بر دیوارند!

می‌توان درختی به عشق هدیه داد

می‌توان بابت هر سوگی درختی نشاند

می‌توان برای هر تجلیل و بزرگداشتی درختی کاشت

خوشبختانه نهادها و سازمان‌های مختلف در این سال ها به همت دوستداران طبیعت برای به ثمر رساندن این اندیشه دست به کار شده‌اند؛ با مراجعه به آنان می‌توانیم سفارش کاشت نهال را دهیم و پیگیری کنیم که چه شدند این نهال‌ها. آن گاه شاید بتوانیم شاهد بارور شدن درختانی باشیم که با همت و مهر دوستداران طبیعت کاشته و بارور می‌شوند.

به امید باروری درختان امید سرزمین مان

 با افتخار اعلام می‌کنیم هیات مدیره انجمن زنان کارآفرین به جهت مسئولیت اجتماعی خود در سال ۱۴۰۲ برای تقدیر، تشکر و عرض تسلیت و  یادبود بالغ بر ۵۰ نهال کاشته است.

 #کارگروه_کشاورزی_محیط_زیست#انجمن_زنان_کارآفرین #درختکاری#طبیعت#محیط_زیست

https://www.instagram.com/p/C4IY92LtjI7/?igsh=b2RpdjVxem41Nmdy

.

معرفی و رونمایی کتاب
14 اسفند 1402