برندگان جایزه «نوآوری آزاده» مشخص شدند
نخستین رویداد جایزه نوآوری آزاده، با هدف حمایت و توسعه جایگاه زنان کارآفرین در اکوسیستم استارتاپی ایران برگزار شد و برندگان خود را پیدا کرد.

نخستین رویداد جایزه نوآوری آزاده، با هدف حمایت و توسعه جایگاه زنان کارآفرین در اکوسیستم استارتاپی ایران برگزار شد. بین ۲۵ تیم شرکت‌کننده در رویداد جایزه نوآوری آزاده، ۹ تیم به‌عنوان تیم‌های برتر شناخته شدند.


عصر روز گذشته مراسم اختتامیه جایزه نوآوری آزاده در صندوق شکوفایی و نوآوری ریاست‌جمهوری برگزار شد و ۲۵ تیم استارتاپی برای سرمایه‌گذاران سخنرانی‌های ۷ دقیقه‌ای داشتند و محصولات خود را معرفی کردند. داوران این رویداد نیز در پایان این مراسم، به ۹ تیم در دو بخش مجزای استارتاپی و شرکتی جایزه اهدا کردند.



تیم «هیرا» فعال در حوزه حمل‌ونقل و Carpooling، مجموعه بتاتیک فعال در زمینه مشاوره شغلی و مهارتی و شرکت «ویدا» فعال در حوزه احراز هویت، تیم‌های برتر این رویداد شدند.

«فاطمه شاه‌رجبی»، بنیان‌گذار مجموعه «اسکیلنت» فعال در حوزه یادگیری و آموزش آنلاین، «سهیلا ارمک»، بنیان‌گذار استارتاپ «کاریفان» فعال حوزه گردشگری و تجربه گردشگری و «شهره یعقوبی»، مدیرعامل شرکت «آرتیدام» که در زمینه دامپروری هوشمند و دستیار هوشمند دامپروران فعالیت دارد، رتبه دوم شدند.

«شکوفه آروین»، مدیرعامل استارتاپ «فامون» فعال در حوزه فرهنگ و تئاتر که راه ارتباطی بین نمایش‌نامه‌نویسان و کارگردانان را برقرار کرده است، «زهرا سلطانی‌فر»، بنیان‌گذار استارتاپ «نوروکید» فعال در حوزه روانشناسی و اوتیسم و «مریم باقری»، مدیرعامل شرکت‌ «کوآدو» فعال حوزه نانوتکنولوژی در رتبه سوم قرار گرفتند.


«آزاد معروفی»، دبیر نصر کشور، در اختتامیه این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره «آزاده داننده» تأکید کرد این مراسم باید در سال‌های آینده ادامه داشته باشد تا زنان اکوسیستم استارتاپی کشور بتوانند بیشتر از پیش به رشد دست پیدا کنند.

«حسین اسلامی»، رئیس نصر تهران، در اختتامیه این رویداد به روحیه خستگی‌ناپذیر آزاده داننده اشاره کرد و از استارتاپ‌ها خواست تا همان روحیه را حفظ کنند. او تأکید کرد داننده باپشتکار و صاحب‌قدم بود و این مسیر باید ادامه پیدا کند. اسلامی همچنین باور دارد که شرایط کنونی را نباید مساوی با پایان عمر استارتاپ‌ها دانست، بلکه از دیدگاه او، اکوسیستم استارتاپی ایران درحال پوست‌اندازی است.

«فریبا مهدیون»، رئیس هیئت‌مدیره انجمن ملی زنان کارآفرین نیز به برگزاری بیش از ۲۰ کارگاه برای تیم‌ها اشاره کرد و شناخت استعدادهای جدید را از مهم‌ترین نتایج این رویداد دانست. او همچنین از تخفیف 30‌درصدی عضویت در این انجمن برای تیم‌های برتر این مراسم خبر داد.


این رویداد هم‌زمان با تولد زنده‌یاد آزاده داننده، از فعالین صنف آی‌تی و فناوری کشور در نهم شهریورماه امسال پایه‌ریزی شد و ۲۵ تیم از بین ۱۵۰ تیم برای شرکت در کارگاه‌های این رویداد انتخاب شدند. در اولین دوره از این رویداد سعی شد تا از استارتاپ‌هایی که بنیان‌گذار یا هم‌بنیان‌گذاران آن را زنان تشکیل می‌دهند، حمایت شود. جشنواره آزاده با آموزش، منتورینگ و حمایت از توسعه این کسب‌وکارها قصد دارد تا همراه آن‌ها باشد تا به محصولی جذاب و قابل‌ارائه دست پیدا کنند و حتی آن‌ها را در جذب سرمایه از سرمایه‌گذاران، کمک نماید.


حامیان رویداد جایزه نوآوری آزاده
25 بهمن ماه سال 1401