وبینار اکوسیستم صنایع خلاق
28 تیر1400



در قالب یک وبینار ،زیست‌بوم صنایع خلاق تشریح شد.
در وبینار اکوسیستم صنایع خلاق، دکتر فهیمه محمدزمانی درباره شکل‌گیری، ارتباطات و مزیت‌های زیست‌بوم صنایع خلاق و نقش موثر استارتاپ‌ها در اکوسیستم صنایع خلاق صحبت کرد.
به گزارش روابط عمومی انجمن زنان کارآفرین، وبینار اکوسیستم صنایع خلاق روز ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰ به کوشش این انجمن و با ارائه دکتر فهیمه محمدزمانی، دکترای مدیریت تکنولوژی دانشگاه علم و صنعت و معاون ستاد توسعه صنایع خلاق و نرم معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با محوریت شکل‌گیری، ارتباطات و مزیت‌های زیست‌بوم صنایع خلاق و نقش موثر استارتاپ‌ها در اکوسیستم صنایع خلاق برگزار شد.
این وبینار با حضور ۲۵ نفر از اعضای انجمن تشکیل شد و طی آن دکتر محمدزمانی درباره نحوه خلاق شدن و شرکت‌هایی که شرایط خلاق شدن دارند توضیحات شفاف و کاملی ارائه داد.
کسب‌وکارهای دیجیتال و فضای مجازی، صنایع دیداری و شنیداری، صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی، بازی‌های ویدئویی، طراحی و مد، چاپ و نشر، گیاهان دارویی، خدمات زیرساخت جهت توسعه کسب‌وکار در صنایع خلاق و سایر فعالیت‌های خلاقانه در قالب محصولات/ خدمات شرکت خصوصی ازجمله حوزه‌های فعالیتی هستند که می‌توانند خلاق شوند.
دارا بودن یکی از شخصیت‌های حقوقی قابل ثبت در نظام قانونی کشور، خصوصی بودن شرکت، دانش‌بنیان نبودن، مرتبط بودن حوزه فعالیت شرکت و محصول معرفی‌شده با حوزه‌های برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق، نوآورانه بودن محصول یا خدمت ازجمله شرایطی است که این شرکت‌ها باید از آن برخوردار باشند.
موضوع مهمی که وجود دارد این است که همه کسب‌و‌کارهای متقاضی باید قابلیت ارائه خدمات یا فروش محصولات خود را بر بستر وب داشته باشند.
شایان ذکر است که تعدادی از اعضای انجمن پیرو این وبینار، فرم‌هایی را در راستای خلاق شدن شرکت‌های خود ارسال کردند که برخی از این فرم‌ها به‌دلیل فناورانه نبودن پلتفرم کسب‌وکاری مربوطه و در بستر وب نبودن به این بانوان ارجاع داده شدند تا نواقص مربوطه را برطرف کنند. لذا از بانوان فرهیخته عضو انجمن خواستاریم اگر شرکت‌شان در حوزه صنایع خلاق هست و امکان این را نیز دارند که بر بستر وب ارائه شود و به نوعی خلاقیت را با فناوری گره زده‌اند اقدام به دریافت و ارسال این فرم باشند که در نشانی creative.nawe.ir قرار دارد.


https://www.instagram.com/p/CSo-r9MN0Xb/?utm_medium=share_sheet


شروع نوشتن اینجا...

نقش آموزشهای مهارتی در اکوسیستم کارآفرینی
2 مرداد1400