کسب مقام مشورتی سازمان ملل
1 اسفند 1398




کسب مقام مشورتی شورای اقتصادی - اجتماعی سازمان ملل متحد

انجمن ملی زنان کارآفرین مجوز «مقام مشورتي» را از سازمان ملل دریافت کرد

انجمن ملی زنان کارآفرین در ژانویه ۲۰۲۰ با هدف ارتقای جایگاه جهانی و امکان حضور گسترده‌تر در عرصه بین‌الملل موفق به کسب مقام مشورتی شورای اقتصادی-اجتماعی سازمان ملل متحد (ECOSOC) شده‌است.
شوراي اقتصادي و اجتماعي سازمان ملل متحد در راستاي حمايت از سازمان‌هاي مردم‌نهاد، مجوز «مقام مشورتي» را به سمن‌ها ارائه مي‌دهد تا به اين ترتيب اين سازمان‌ها، توانايي حضور در كنفرانس‌ها و اجلاس‌ مجامع بين‌المللي را داشته‌باشند. از ديگر مزاياي اخذ مقام مشورتي از سوي سازمان‌هاي مردم‌نهاد، احتمال عقد «قراردادهاي تحقيقاتي» بين نهادهاي تخصصي زيرمجموعه شوراي اقتصادي و اجتماعي سازمان ملل متحد و سازمان‌هاي مردم‌نهاد است.
انجام طرح‌های پژوهشی مشترک با سایر سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه زنان از کشورهای مختلف، برگزاری نشست‌ها و جلسات با هدف تبادل تجربه و آموزش میان زنان کارآفرین و صاحب کسب‌وکار ایرانی با همتایان خود از سایر کشورها، اطلاع‌رسانی همایش‌ها، کنفرانس‌ها و رویدادهای بین‌المللی مرتبط با حوزه زنان، کسب‌وکار و کارآفرینی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که بخش بین‌الملل انجمن می‌تواند با این موقعیت تازه فراهم‌شده برای اعضای انجمن و جامعه زنان کارآفرین رقم بزند.
این مقام کرسی مشورتی به مدت چهار سال اعتباردارد و هر سال باید یک گزارشی از فعالیت‌های انجمن چه مالی چه آموزشی در اختیار سازمان ملل متحد قرار گیرد.
انجمن زنان کارآفرین، کسب این موقعیت جدید را مرهون تلاش اعضای محترمی است که با زحمت فراوان طی روزها و ساعات متوالی، مطالب و ‌اسناد موردنیاز را گردآوری و آماده‌سازی کردند و در ارتباطی مستمر با کارشناسان مربوطه در سازمان ملل متحد موفق به دریافت رای مثبت ۱۹ داور از کشورهای مختلف جهان برای کسب این جایگاه شدند.



نامه جمعی از تشکل‌های ملی و تخصصی سازمان‌های مردم‌نهاد به رئیس‌جمهور در پی شیوع بیماری کرونا
7 اسفند 1398