اولین وبینار “انتقال تجارب و معرفی الگوهای کارآفرینی زنان در دانشگاه”
19 شهریور 1399



اولین وبینار "انتقال تجارب و معرفی الگوهای کارآفرینی زنان در دانشگاه" با همکاری دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه

اولین وبینار “انتقال تجارب و معرفی الگوهای کارآفرینی زنان در دانشگاه” با همکاری دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه در تاریخ ۵ شهریور به صورت آنلاین برگزار شد.
طبق تفاهم نامه انجمن ملی زنان کارآفرین با معاونت زنان خانواده و ریاست جمهوری قرار است در سال جاری در دانشگاه های ۸ استان کشور سلسله وبینارهای “انتقال تجارب و معرفی الگوهای کارآفرینی زنان در دانشگاهها” برای دختران دانشجو برگزار گردد، اولین وبینار با همکاری دانشگاه رازی در تاریخ ۵ شهریور ساعت ۱۵-۱۹ با حضور جمعی از دانشجویان دختر برگزار گردید. با توجه به رویکرد و هدف وبینار معرفی دو نفر از بانوان کارآفرین موفق استان همراه با ارائه محتوای مبانی و اصول کارآفرینی، نگاهی به کارآفرینی زنان در سطح جهان، ایران و استان صورت گرفت.
در این وبینار معرفی بانوان موفق استان باتوجه به شاخصهای جهانی کارآفرینی (گرایش کارآفرینانه، توانایی کارآفرینانه، اشتیاق کارآفرینانه) مورد تحلیل قرار گرفت و همچنین نگاهی به سبک زندگی کارآفرینانه در بانوان از شاخصهایی بود که مدنظر مجریان وبینار قرار گرفت، در ادامه معرفی دو بانوی کارآفرین کرمانشاهی ارائه می شود:
خانم خدیجه محمدی لعل آبادی متولد ۱۳۵۳، ساکن روستای شاهینی استان کرمانشاه، از سال ۸۹ ایده کشت زعفران را با هزار متر آزمایشی شروع کردند، پس از نتیجه آنالیز زعفران و برتری آن نسبت به استان های دیگر همراه با تولید این محصول آموزش را وقف جامعه روستایی نموده به خصوص برای گروه زنان محلی و همزمان با ترویج کشت محصول زعفران، صندق خرد زنان جهت تسهیلگری مالی گروه محلی زنان و ثبت شرکت تعاونی زنان در روستا و ایجاد کارگاه بسته بندی را راه اندازی نموده و ثبت برند “گراناز” همراه با سیب سلامت و استاندارد برای محصول از دیگر موفقیت های حرفه ای ایشان می باشد.
لیلا عسگری متولد اردیبهشت ۵۸، موسس و مدیر عامل شرکت تولیدی میخ پرچ آلومینیوم کرمانشاه، مدیر انجمن زنان کارآفرین، رییس هیات مدیره شرکت روستاهای صنعتی. تعداد اشتغال ۱۶ نفر و بانوان شاغل ۸ نفر، کل شاغلین دانش آموخته گان دانشگاه رازی کرمانشاه هستند. خانم عسگری همچنین مدیرانجمن زنان کارآفرین کرمانشاه می باشند، از دیگر اقدامات و فعالیتهای اجتماعی ایشان، ساخت و اهدا۲۱ کانکس در دوران زلزله برای سرپل ذهاب وثلاث و همچنین ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر از بانوان در تولید ماسک در زمان کرونا که از ابتدای فروردین ۹۹ آغاز شده و همچنان ادامه دارد، ایجاد اشتغال مستقیم برای تعداد ۶۴ نفر از بانوان با افتتاح کارگاه در تاریخ۲۵ مرداد۹۹ در زمینه تولید، بسته بندی محصولات چرمی برای افراد آموزش دیده توسط میراث فرهنگی و فنی حرفه ای استان و گروه کاردوک.
در پایان وبینار همچنین با معرفی سایت انجمن به دانشجویان، انجمن آمادگی خود را جهت ارائه خدمات آموزشی و مشاوره ای به گروه دانشجویان اعلام نمود.



دومین وبینار انتقال تجارب و معرفی الگوهای موفق کارآفرینی زنان
19 شهریور 1399