یادداشت به مناسبت روز خبرنگار
17 مرداد1400

شروع نوشتن اینجا...



چه زیباست اندیشه های عملگرای خبرنگاران که در دنیای بیکران خبر خلاصه میشود .
ضمن تبریک این ایام و سپاس از زحمات کلیه اصحاب رسانه و افراد توانا، اندیشمند و تلاشگران عرصه خبر روز خبرنگار را گرامی می داریم.

امید که همه قدردان این وقایع نگاران حقیقت یاب که در راه روشنگری و آگاه سازی جامعه گام برمی دارند، باشند.
چرا که با دیده شدن و ارج نهادن این عزیزان، آنها قدرتمند تر پا به عرصه فعالیت اجتماعی خود میگذارند ، قدرتمندتر خلق موضوع می کنند و با هموار کردن مسیر بیشترین تاثیر گذاری را در تحقق توسعه کشور عزیزمان خواهند داشت و همین توجه به افکار عمومی، اطلاع رسانی های بهنگام و آگاه کردن مردم موجب جلوگیری از رشد فساد در جامعه و منجر به اصلاح و جلب اعتماد عمومی و در نهایت شکوفایی همه جانبه ایران عزیز خواهد شد.
و این است نقش کلیدی، بی بدیل و هنرمندانه خبرنگار مستقل و‌متعهد در دنیای امروز.

خبرنگاران چشمان ژرف نگر و زبان گویای مردم اند.

خبرنگاران باور کارآفرینی را نهادینه می کنند.

در جوامع امروز رسانه های تأثیرگذار، می توانند باعث ایجاد نگرش کارآفرینانه در مخاطبان شده و باور کارآفرینی را به آنها منتقل کنند و در نهایت باعث درونی کردن ارزش های کارآفرینی در آن ها شوند.

رسانه ها به دلیل داشتن خاصیت تبلیغی و فرهنگ سازی و با ایجاد پایه ها و اصول صحیح و لازم کارآفرینی می توانند در ترویج فرهنگ کارآفرینی نقش بسزایی را دارا بوده و به واسطه ی ویژگی های خود به فراگیری این موضوع کمک کنند.

آنها می توانند با معرفی کارآفرینان موفق و الگوسازی، نقش مولد را در ترویج کارآفرینی بازی کرده و باعث ترویج کارآفرینی در میان شهروندان شوند.

انتشار سرگذشت زندگی کارآفرینان موفق در مطبوعات از انعکاس فعالیت های آنها، انتشار طرح های کسب و کار، مطالب خلاقانه مرتبط به کارآفرینی در رسانه ها و مطبوعات نیز دراین زمینه در ترویج فرهنگ کارآفرینی بسیار موثر است.

اما متاسفانه تعداد رسانه های تخصصی کارآفرینی در کشورمان بسیار ناچیز است و در این رابطه نیز باید کمک شود تا رسانه های بیشتری به این سمت سوق یابند.

اینجانب به عنوان عضو کوچکی از جامعه ی کارآفرینی کشور ضمن گرامیداشت این روز بزرگ و تبریک روز خبرنگاربه همه تلاشگران عرصه اطلاع رسانی، آرزوی رسیدن روزهای خوب برای کشور عزیزمان را دارم و امیدوارم روزی برسد که خبرنگاران ما، تنها راوی خبرهای خوب در کشور باشند.

روزتان فرخنده پایداریتان مستدام .

الهام هادی
مدیر عامل گردشگری گلچین
عضو انجمن زنان کارآفرین


نشست انجمن ملی زنان کارآفرین با علاقه مندان از استان گلستان با همکاری مسئول دفاتر نمایندگی استان گلستان
21 مرداد1400